Klachtenregeling
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wij stellen het op prijs dat wanneer u ontevreden bent, u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan zullen wij er alles aan doen om te proberen dit voor u op te lossen.
Dit kunt u doen door het klachtenformulier(bij de assistente verkrijgbaar) in te vullen en in te leveren. De huisarts neemt uw klacht dan in behandeling.
Vindt u het moeilijk om ons persoonlijk te woord te staan, stuur ons dan een mail. Wij nemen dan spoedig contact met u op.
Is dit eveneens lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088 0229191.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), leden namens de patiënten en leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Heeft u nog vragen, meem dan met ons conact op.
Met dank
Stefan De Greef, huisarts